UWAGA:

Sukces Zimowego Narodowego sukcesem łyżwiarstwa!

26 lutego 2019

Jeszcze do 3 marca na PGE Narodowym trwa Zimowy Narodowy. Największe lodowisko w Polsce jest jedną z najciekawszych zimowych atrakcji stolicy, która licznie przyciąga fanów łyżew. Hitem tegorocznej edycji są „Poranki dla dzieci z PGE Energia Ciepła”. Z zajęć tych, w tym sezonie, skorzystało już prawie 6 tysięcy dzieci, co jest potwierdzeniem coraz większej popularności łyżwiarstwa wśród najmłodszych.  

 

Już po raz szósty płyta PGE Narodowego zamieniła się w największe Zimowe Miasteczko w Polsce.

Na przestrzeni kilku sezonów trwania Zimowego Narodowego widać wyraźny wzrost zainteresowania łyżwiarstwem. W ciągu ostatnich sześciu edycji, Zimowy Narodowy odwiedziło ponad 2,7 mln osób.

 

Wielkim zainteresowaniem cieszą się „Poranki dla dzieci z PGE Energa Ciepła” w trakcie których dzieci stawiają pierwsze kroki na łyżwach i rozwijają swoje umiejętności. Instruktorzy z Ice&Fun już od kilku lat prowadzą te zajęcia na Zimowym Narodowym. Co roku biją one rekordy popularności, a tym samym są potwierdzeniem coraz większego zainteresowania łyżwiarstwem. Tylko w tym sezonie z „Poranków dla dzieci z PGE Energa Ciepła” skorzystało już prawie 6 tysięcy dzieci. Nauka jazdy na łyżwach, poprzez zabawę, dostarcza najmłodszym rozrywki, poprawia sprawność fizyczną, uczy koordynacji ruchowej oraz przyczynia się do wyrabiania nawyków sportowych.

 

6 lat temu, kiedy powstał Zimowy Narodowy, z zajęciami dla dzieci, była to dla nas nieznana droga. Naszym celem było zdobycie miłośników łyżwiarstwa, którzy będą szkolić się w łyżwiarstwie rekreacyjnym, figurowym, a nawet i w grze w hokeja. W tamtych czasach mogliśmy policzyć lodowiska na palcach u jednej ręki. Nie była to dość popularna forma aktywności zimą. Po kilku edycjach Zimowego Narodowego możemy stwierdzić, że liczba osób z każdym rokiem rośnie, tak samo jak zainteresowanie tym sportem. Dzieci zaczęły lubić łyżwy, osoby, które zaczynały 6 lat temu, przychodzą ze swoim młodszym rodzeństwem. Dla nas największą nagrodą jest to, że po latach nasi kursanci wracają i chwalą się, że nauka nie poszła w las. Dzięki Zimowemu Narodowemu powstała moda na ślizgawki miejskie. Łyżwiarstwo stało się takim sportem, jak jazda na rowerze w sezonie letnim i jest dla każdego. Dzieci, które uczęszczały na „Poranki dla Dzieci z PGE Energia Ciepła”, kontynuują zajęcia prywatne, a my staramy się rozwijać talenty pod zawody łyżwiarskie. Kiedyś sprzęt się wypożyczało, teraz osoby, które regularnie przychodzą na lodowiska, inwestują już we własny sprzęt. Dla koordynatora lekcji łyżwiarskich, największym medalem jest to, jak widzimy postępy i uśmiechnięte dzieci, młodzież i również ich rodziców. Jednogłośnie możemy stwierdzić, że to się udało! mówi Renata Aleksander, szkoła jazdy na łyżwach Ice&Fun.

 

W tym roku partnerem zajęć dla dzieci na Zimowym Narodowym jest PGE Energia Ciepła, spółka z Grupy Kapitałowej PGE, która jest zaangażowana w popularyzację łyżwiarstwa figurowego w Polsce, właśnie poprzez „Poranki dla dzieci z PGE Energia Ciepła”, ale również poprzez wsparcie programu „Chodź na łyżwy”, który jest realizowany we współpracy z Ministerstwem Sportu i Turystyki oraz Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Figurowego.

 

Zaangażowanie się PGE Energia Ciepła w rodzinne sporty zimowe wpisuje się w działania w obszarze odpowiedzialnego biznesu, które są istotną częścią naszej działalności. „Poranki dla dzieci z PGE Energia Ciepła” oraz Program „Chodź na łyżwy”, to elementy szerszych działań PGE Energia Ciepła na rzecz promocji zdrowia poprzez wspieranie rodzinnego i amatorskiego łyżwiarstwa. Oprócz popularyzacji zdrowego trybu życia, przyczyniamy się także do rozwoju kariery sportowej dzieci i młodzieży w całej Polsce – powiedział Wojciech Dąbrowski, prezes PGE Energia Ciepła.

 

O tym, że łyżwiarstwo w Polsce z każdym rokiem zyskuje fanów, świadczy coraz większa liczba osiedlowych ślizgawek, czy komercyjnych lodowisk, ale również dane Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego, według którego wzrasta liczba klubów łyżwiarskich (w ciągu ostatnich dwóch lat, wzrost o 50%), liczba trenerów łyżwiarstwa figurowego, a przede wszystkim liczba zawodników z licencjami PZŁF, których w 2018 roku było 617, kiedy dwa lata wcześniej 407. Również na arenie sportowej polskie łyżwiarstwo figurowe powoli wraca do gry o największą stawkę. W styczniu 2019 roku było głośno o polskiej parze łyżwiarskiej, Natalii Kaliszek i Maksymie Spodyriewie, która zajęła 5. miejsce na Mistrzostwach Europy.

 

Cieszymy się, że poprzez Zimowy Narodowy możemy dostarczać naszym gościom pozytywnych emocji, ale również z tego, że przyczyniamy się do promocji aktywności fizycznej i łyżwiarstwa figurowego. Widzimy, że coraz więcej osób decydując się na zimową aktywność wybiera właśnie jazdę na lodowisku. Mamy nadzieję, że za kilka lat dzieci, które stawiały pierwsze kroki na łyżwach na Zimowym Narodowym, będą dalej rozwijały swoją pasję i reprezentowały nasz kraj na arenie międzynarodowej właśnie w łyżwiarstwie figurowym – mówi Katarzyna Ziemska, CEO Testa Communications, organizator Zimowego Narodowego.

 

Wszystkich tych, którzy chcą jeszcze spróbować swoich sił na łyżwach. Zimowy Narodowy zaprasza do 3 marca 2019!